From the May 16th issue of “Variety” by reporter Tatiana Siegel:

“The mystery surrounding Tucker Carlson’s ouster from the airwaves at Fox News — and his future plans in media — are coming into sharper focus.

On April 26, Carlson spoke by phone with one of Fox Corp.’s eight board members, who told the host that his recent benching was a condition of Fox News’ settlement with Dominion Voting Systems, according to multiple sources with knowledge of the conversation.

The unnamed board member told Carlson that the condition does not appear in any of the settlement’s documents, and instead was a verbal agreement. If Fox didn’t comply, the settlement was off, Carlson was told. Dominion had plenty of leverage given that the $787.5 million deal to settle Dominion’s defamation suit against the network wouldn’t officially close until late-May.”

Both FOX and Dominion have vigorously denied any such deal was made.

“As the Fox principals who negotiated the settlement well know, Dominion made no demands about Tucker Carlson’s employment orally or in writing,” the voting systems company said. “Any claims otherwise are categorically false and a thinly veiled effort to further damage Dominion.”

So Tucker Carlson supposedly has a secret conversation with an un-named FOX board member who claims that his firing was an unwritten stipulation made verbally between FOX and Dominion and was an implied condition to the final settlement of the lawsuit.

It’s conspiracy worthy of a highly-speculative segment on Carlson’s now-defunct program, which built its reputation on such thinly-sourced information and, in some cases, outright fabrications.

We need some more information.

Who is this mysterious board member? Who agreed to what with whom?

It’s an interesting bit of gossip.

Almost as interesting as the water cooler speculation that other FOX hosts are eager to join Carlson in his highly-speculative Twitter venture.


Like most gossip, both bits seem more fancy than fact.

More News from Thursday, May 18, 2023